گروه بین‌الملل: «الف اؤزن»، نوجوان دختر ترکیه‌ای که ۱۲ سال سن دارد، توانست سه ماهه حافظ کل قرآن شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سایت سازمان امور دینی ترکیه، این قرآن‌آموز نوجوان ترکیه‌ای، 12 سال سن دارد و در شهرستان «کاراپینار» از توابع استان «قونیه» این کشور زندگی می‌کند.
وی با بهره‌گیری از برخی شیوه‌های خاص آموزشی و همچنین فعالیت مستمر و منظم، موفق به حفظ قرآن در مدت ۳ ماه شد.
وی در گفت‌وگو با سایت خبری سازمان امور دینی ترکیه درباره چگونگی حفظ قرآن ضمن اظهار این که قرآن را در طول سه ماه با بهره‌گیری از شیوه‌های آموزشی خاصی حفظ کرده است، افزود: در جشن فارغ‌التحصیلی خواهر بزرگترم بود که این تصمیم را گرفتم.
الف اؤزن، در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه خواهر بزگتر او نیز اکنون یک حافظ قرآن است، تصریح کرد: من در مرکز آموزش قرآن «ظفر» آموزش دیدم و از اینکه کسی در آنجا هم سن و سال من نبود کمی اندوهگین بودم. اما آموزگاران و قرآن‌آموزانی که مسن‌تر از من بودند مرا بسیار دوست داشتند و این مایه خرسندی من بود. به همین دلیل در مدت زمان اندکی موفق به حفظ قرآن کریم شدم.
وی افزود: فعالیت مستمر و منظم، اطاعت از ارشادات آموزگاران و همچنین فداکاری در این راه، از جمله نکاتی هستند که من همیشه به کسانی که می‌خواهند آیات قرآن را حفظ کنند، توصیه می‌کنم.
الف اؤزن، در پایان با ابراز خرسندی از توانایی خود در حفظ آیات قرآن، گفت: از این پس نیز قصد دارم برای درک معانی عمیق آیات قرآن، زبان عربی را نیز بیاموزم. در واقع می‌خواهم تمام عمرم را وقف قرآن کریم کنم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید